förste maj

Idag är våren officiellt här och det är första dagen av Maj (Ok, i Sverige är det fortfarande torsdag, men här är det redan fredag;) Denna bilden är tagen från Chi Linn Nunnery Garden - en Buddhistisk trädgård som jag och mamma besökte när hon var här.
 
Jag har bara 11 dagar kvar i Asien och denna näst-sista vecka har varit tuff. Jag har kännt mig isolerad eftersom jag suttit framför datorn 6-7 timmar med mina tentor medan solen gassat obarmhärtigt utanför. Har druckit varma tèer istället för iskalla pina coladas som jag helst av allt skulle vilja surpla på. Temperaturen utomhus i skuggan har uppnått 30 grader och inomhus minst 27. Massor av instagrambilder från stränder och facebook-uppdateringar från härliga båtturer och soliga uteserveringar har gjort mig såååå avis. Men sånt är livet. Skall inte klaga. Har haft sommar i snart ett halvår och dessutom låg jag på playan i Februari på Filippinerna då alla andra i Sverige hade vinter. Idag skall jag iallafall ge mig ut i civilisationen och in till stan. Ta mig en lång dusch, sätta på mig lite läppglans och dofta och känna mig som människa igen. Det är argentinsk tango i eftermiddag med Sonya. Kan inte tango men tror nog inte det är så svårt att lära sig efter alla salsaår. Ha en strålande första Maj finisar <3
 

Today, the swedish spring is officially here and it is the first day of May (Ok, in Sweden it is still Thursday, but here is already Friday;) This picture is taken from Chi Linn Nunnery Garden - a Buddhist garden that my mom and I visited when she was here.
 
I have only 11 days left in Asia and the second-last week has been tough. I have been isolated in front of the computer 6-7 hours with my exams while the sun have been shining outside. Have been drinking hot teas instead of icy pina coladas as I would rather do. The temperature outdoors in the shade reached 30 degrees and indoor at least 27. Lots of instagram photos from beaches and Facebook updates from sunny outdoor cafes has made me soooo jelous. But that's life. Will not complain. Had summer in almost half a year here in Hong Kong, and I was in the sunny Philippines when everyone else in Sweden had winter. Today I will learn how to dance Argentine Tango in the afternoon with Sonya. Can not dance tango (yet) but don`t think its that hard. Have a lovely first day of May <3

Kommentera här: