mitt i veckan

När jag känner mig vilsen och när framtiden är oviss så brukar en riktigt bra egenskap hos mig komma fram: Nämligen handlingskraften. Men först brukar jag ligga och stirra i sängen och älta lite. Googla runt, och ringa till vänner och klaga. Men sen, sakta men säkert, så kommer viljan att agera. Så efter det där blogginlägget då jag kände att allt var hopplöst,  har jag bokat in karriärworkshop om LinkedIn, ett möte på Direkt Press, ett Rotary mingel, bokat in en jobb AW och skickat x antal mejl om praktikplats, sommarjobb och förfrågningar. Och när man gör det börjar det röra på sig med en gång. Det har redan börjat. 
 
Så hur har denna veckan sett ut och hur ser den ut? I måndags hade jag möte, som jag tidigare skrev om, med Michan och Lyx och möte med gruppen i klassen om fredagens presentation. I går var jag hos min kusin Anders i Barkarby med Erik och vi hjälpte faster Inger att passa kusinbarnen. Mysigt. För mig är det viktigt att träffa släkt, familj och vänner regelbundet. Efter det gick jag, Carl och Erik och kollade på filmen The Intern med Robert De Niro. Idag sitter jag på hotell Marina Tower som ligger granne med mig, och skriver på en 7-sidig hemtenta * SUCK * Ikväll blir det kizombadans. Imorgon studier och middag i Gamla Stan på kvällen. Fredag studier och personalfest. Lörsag och söndag studier och träffa vänner på kvällen. Fullspäckat med andra ord. Ha en underbar onsdag<3
 
When I feel lost and when the future is uncertain I usually find the capacity to act. But first, I tend to lie down and stare in bed and think. I googling around, call friends and complains. But then, slowly but surely, I come out with an idea. So after that blog post when I felt that everything was hopeless, I booked a career workshop on LinkedIn, a meeting on Direct Media, a Rotary mingle, booked a job AW and sent x number of e-mails about internships and summer jobs. Things started to move and everything feels better now. 

So how has this week been and how does it look? On Monday I had a meeting, as I previously wrote about, with Michan and Lyx and also a meeting with my group in the class about Friday's presentation. Yesterday I visited my cousin Anders and Josefin in Barkarby with Erik and we helped aunt Inger with my cousin's children. Cosy. For me it is important to meet with relatives, friends and family regularly. After that I went with Carl and Erik and watched the movie The Intern with Robert De Niro. Today I am sitting at Hotel Marina Tower located next door to our apartment, and writes a 7-page take-home exam. Tonight I will go to kizomba dance. Tomorrow I will study and dining in Old Town in the evening. Friday is studies and staff party. Saturday and Sunday its study days and I will meet friends in the evening. Loaded week as usual. Have a great wednesday<3

Kommentera här: