a friday with terry o'neill

Mina sista veckor här ägnas främst åt att skriva uppsatser eftersom det är "Final-Exam"-veckor nu. Folk sover över i biblioteken och kaffekonsumtionen ökar drastiskt hos de flesta studenter. Det givna samtalsämnet över lunch och middagar är klagomål och suckar över tentorna och uppsatserna och om hur våra sommar- och höstplaner ser ut. Själv har jag fyra kurser att avsluta. Igår lämnade jag in en av fyra uppsatser, så nu har jag "bara" tre finals kvar vilket betyder ca 30 sidor akademisk text till att skriva på engelska. Idag skall jag skriva två sidor om terrorism och globalisering. Tur att det är intressant. Men först tar jag en paus och åker in till stan nu på morgonen. Jag skall dricka kaffe och sen gå på en boksignering med en av världens främsta fotografer; Terry O'neill. Man vill ju inte missa en sådan chans:)
 

My last weeks here is all about writing my finals. People is sleeping in the libraries and the coffee consumption increases dramatically among most students. I have four courses to finish. Yesterday I submitted one of four essays so now I have "only" three finals left which means about 30 pages of academic text to write in English. Today, I will write two pages about terrorism and globalization. Good thing it's interesting. But first, I will take a break and go to town. I will drink coffee hen go to a book signing with one of the world's top photographer; Terry O'Neill. I don`t want to miss that:)

Kommentera här: