måndag

 
Det är måndag och midsommarvecka och solen har äntligen börjat titta fram. Min helg var bra. Tittade på det sagolika prinsbröllopet nästan hela dagen i lördags. Grät en skvätt och blev helt såld på låten Athair ai Neamh av Enya (klicka på youtube-klippet för att se videon) som prinsessan Sofia tågade in till i kyrkan. I lördags gick jag också på en hel timme massage för att mjuka upp mina stela leder efter hundratals timmar framför datorn och för att förebygga smärta. Underbart. Nu laddar jag inför en hektisk jobbvecka med lite modeinspiration från tidningen Styleby och rosentè till doften av prästkragar. Det är ju midsommarvecka...inget firande för mig i år heller. Jobbar. Har egentligen aldrig firat midsommar. Det är inte min typ av högtid..sill och potatis känns osofistikerat och trisst. Snaps är inte gott. Skapar hellre min egen tradition med mat som man lagt ner tid på att laga. På midsommar skulle jag hellre samla min brokiga vänskara från hela världen och ha en BBQ med smaker från öst och väst. Dricka rosèvin, lyssna på trumpetjazz och sedan äta chokladbavaroise med jordgubbar och mynta. Ha en fin vecka nu <3
 

It's Monday and it´s midsummer week and the sun is finally shining. My weekend was good. I was watching the most beautiful prince wedding ever on Saturday. Cried a little and I really love the song Athair ai neamh by Enya - a song that the couple choosed as wedding music. On Saturday I went on massage to prevent pain. Wonderful. This week its midsummer. Have never really celebrated midsummer. It's not my kind of thing..the food is not really good. I would prefer to create my own tradition of food that takes longer time to cook. In midsummer, I would rather collect my friend's from all over the world and have a BBQ with flavors from East and West. I would love to drink rose wine, listen to trumpet jazz and then eat chokladbavaroise with strawberries and mint. Have a nice week now <3

Kommentera här: