passion by gérard dubois

I fredags besökte jag och Pavlina konditori Passion by Gerard Dubois. Ännu en gång slogs jag av hur Hong Kong influeras av det franska köket, och det verkar vara väldigt populärt bland kineser att konsumera franska bakelser, mat och kläder. Detta konditori som vi var på igår är en filial. Den första öppnades 2012 av Gerard Dubois som ville ge sina gäster en sann fransk känsla och jag kan inte annat än att hålla med. Jag tog en La Boule Cerise och Pavlina tog en Marble cheese cake och tillsammans delade vi också på en Earl Grey and Pear pastry ackopanjerat av kaffe latte och cappuccino. Smakerna exploderade i munnen och jag kan bara konstatera att fransmännen kan det här med bakelser och desserter. 
 

On Friday, me and Pavlina visited the french pastry shop; Passion by Gerard Dubois. Once again I was struck by how Hong Kong is influenced by French cuisine, and it seems to be very popular among the Chinese people to consume French pastries, food and clothing. The first was opened in 2012 by Gerard Dubois who wanted to give the guests a true French feeling and I really agree. I took a La Boule Cerise and Pavlina took a Marble Cheese Cake and together we shared also on an Earl Grey and Pear Pastry with cappuccino. The flavors exploded in my mouth and I can only say one thing: The French knows how to do pastries and desserts <3

Address: Shop 1, G/F, Lyndhurst Tower
1 - 7 Lyndhurst Terrace, Central, Hong Kong

Detta inlägg är ett samarbete med Passion by Gerard Dubois

Kommentera här: