sick and studies

Jag har blivit sjuk. Inte sängliggandes men ni vet hängig, lite småfebrig, snuvig, hostig och trött. Och det är som vanligt sämsta tajmingen ever. Det är bara två veckor kvar här i Hong Kong, jag har två uppsatser kvar att skriva plus att i skrivandets stund pågår alla avslutningsmiddagar, hej-då events och Bye Bye-drinkar på vackra takterasser, mysiga innergårdar och inhemska restauranger. Jag missar alltihop på grund av att jag är sjuk och för att jag har mitt plugg. Det är bara att bita ihop. Gick till läkaren idag och fick fyra olika sorters mediciner utskrivna...oklart vad de har för funktion men jag knaprar på här i hopp om bättre tider. Munskydd har jag också fått för att inte smitta andra. Känner faktiskt en längtan till Sverige nu när jag bara är i mitt rum. Älskade Sofie hämtar mig I Stockholm den 11:e Maj och så bär det av till henne direkt på kvällen för välkomstmiddag. Skall träffa min kära Erik och förhoppningsvis Carl också den 13:e. Skall kolla med Annika om hon har tid för en kaffe. Sen bär det av till Göteborg och alla finisar där...Maggan, Emelie, Lisa, syrran, brorsan, Jamilo, salsafamiljen, moster, föräldrar...<3
 
I am sick. Not to bad but you know sagging, runny nose, cough and tired. And it is as usual the worst timing ever. I just have two weeks left here in Hong Kong, I have two essays left to write and now, when I am writing there is several closure dinners, goodbye-events and "Bye-Bye"-cocktails on beautiful roof terraces, cozy courtyards and domestic restaurants. I miss it all because I'm sick and I have my studies. But I just have to bite the bullet. I went to the doctor today and got four different kinds of medications... it`s unclear what they have for kind of function but I hope it will get better. I also got a surgical masks so I don`t infect others. Actually I feel a longing for Sweden now when I'm only in my room. My beloved Sofie is picking me up in Stockholm the 11th of May and then I will meet my dear Erik and hopefully Carl also the 13th. Will also check with Annika if she has time for a coffee. Then it's off to Gothenburg and all my beautis there ... Maggie, Emelie, Lisa, sister, brother, Jamilo, salsa, family, aunt, parents ... <3 

Kommentera här: