ny lägenhet, nytt samarbete och livets gråzoner

Den här sommarpausen blev ovanligt lång och orsaken (som ni nu vet vid det här laget;) till det stavas S O M M A R J O B B grande, vilket har gjort att inspirationen till bloggen minskat drastiskt. Det är en sak att driva blogg när man befinner sig i en pulserande storstad och har en massa tid över och en annan sak att blogga när man har ett 9-17 jobb. Jag tänkte iaf ger er lite updates och nyheter från mitt liv innan mitt bloggande kommer igång ordentligt om ca en månad. 
 
1. NYTT BOENDE. Syrran och jag har fått lägenhet!!! Och inte vilken lägenhet som helst utan en tvåa i andrahand på tjusig adress. Nära slussen, ett stenkast från Grönan och med Tommy Körberg som granne sägs det enligt säker källa (!) Jag pratar om Danviksklippan. På bilden nedan ser ni sju höghus och i ett av dessa kommer jag alltså att bo i höst. Kan inte fatta att vi haft en sån tur, men det är lite mitt liv i ett nötskal. Antingen rejäl tur eller kolossal otur. 
2. SAMARBETE. Har inlett ett samarbete med klockföretaget Atom Milano från Italien. Efter att ha legat väldigt lågt med bloggen och med allt som har med samarbeten att göra så blev jag helt plötsligt kontaktad av företaget häromveckan vilket jag blev superglad för:) Mitt problem är att så fort jag inte är hyperaktiv med min blogg och med studier eller karriärsliknande aktiviteter så tror jag att jag är ute ur gemet. Det slår mig sällan att det man byggt upp kanske inte alls skadas av att jag låter det vara ett par månader. Hade nästan glömt att jag har en examen i PR, journalistik och kommunikation eftersom allt känns väldigt avlägset och blurrigt när jag jobbar så mycket. Detta oväntade gjorde iaf att jag kom ihåg det igen. I Hong Kong våldgästade jag diverse mingel och events med en förhoppning av att kanske knyta en och annan framtida samarbetspartner och det har burit frukt nu. Samarbetet innebär konsultation i sociala medier, en del produktfotografering och att jag representerar företaget. Väldigt liknande som det jag gjorde med smyckesföretaget Svenska Smycken. Kommer snart att berätta mer om dessa coola klockor här på bloggen:)
3. SHOPPING. Är färdig med min basgarderob. Hittade kraftigt rabatterade skodon på nätet från Moschino, tjusiga bågar på blocket à la Ray-Ban och höstkappan på Kommersen inköpt på NK. Har hittills sparat ca 10.000 kr räknade jag ut för har bara spenderat en bråkdel av ordinarie pris. Känns super! Skall fota av plaggen när bloggen är igång igen. Kommer uppdatera min lins till kameran också så jag får lite mer spänst i bilderna och en lins som gör att jag kan ta bättre närbilder. Här kan ni se exempel:) 
 
4. HÖSTEN. Ni kanske undrar om jag kom in på min masterutbildning? Tja, den visade sig vara populär men jag är iaf andre reserv på Södertörns Högskola Enligt programansvarige är jag så gott som garanterad plats men jag vågar inte hoppas förrän jag får ett officiellt besked den 6:e Augusti. Om jag kommer in så innebär det två års studier på engelska med folk från hela världen. Det innebär ännu ett utlandshalvår i någon europeisk storstad och friheten att disponera min tid lite mer som jag vill. Dessutom har jag chansen att göra den forskningsbaserade D-uppsatsen vart jag vill i världen och få två år till av ett stimulerande kunskapsinhämtande. Om jag inte kommer in kommer jag att söka heltidsjobb inom mediebranschen och informatörsbranschen. Att få heltidsjobb skulle såklart innebära mer ekonomisk frihet men också att jag hade mindre tid. Jag hade fått hoppa in i ekorrhjulet helt enkelt som de flesta i världen måste hoppa in i långt mycket tidigare än vad jag har behövt göra för att helt enkelt överleva. På många ställen är livet en kamp, en tävling och ett konstant uppåtsträvande. Jag är priviligerad till tusen som lever i detta land och som gör att jag kan göra det jag vill göra. 
 
5. HUR JAG MÅR. Nääää inte jättebra. Är trött, känner mig glåmig, utarbetad och lite låg. Jobbar för mycket. Vilar för lite. Orkar inte vara social. Har tillbringat alldeles för mycket tid framför serier och hemska nyhetssändningar som bara gör mig orolig inför framtiden. Är lite ledsen för att Turkiet börjat kriga mot Syrien..älskar verkligen Turkiet det lilla jag hann se. Har bara positiva erfarenheter av folk från Turkiet. Älskar musiken och maten därifrån. Ville ju plugga i Istanbul. Men nu vågar jag inte tänka tanken på att flytta dit i ett halvår. Förutom deppiga nyhetssändningar har jag lyckats titta mig igenom minst 80 timmar serier denna sommaren. Lite deppigt kan tyckas. Men det regnar ju så kolossalt vilket gör att jag kan skylla på vädret..Men av erfarenhet vet jag också att livet kantas av kontraster. Och att man måste hamna i gråzonerna för att se de starka färgerna sen. Eter regn kommer solsken är det bästa uttrycket som finns för det stämmer till 100%. 

Kommentera här: