beauty essentials

Här ser ni de skönhetsprodukter jag använt i Hong Kong. Min hy har varit fin trots att det har varit si och så med kosten och det beror framförallt på den höga luftfuktigheten och att jag bor högt uppe bland bergen i en djungelliknande miljö. 
 
Kroppen: Har använt bodybutter och kroppsolja från The Bodyshop och så en indisk duschkräm som doftar fantastiskt kryddigt och gott. Har även använt en dushkräm från Aesop då och då. 
 
Ansiktet: Ansiktslotion från Clinique och skrubb från Zo skin health. 
 
Hår: Olja från Matrix
 
Övrigt: Den stora vita sprayflaskan är bara vatten och syre (Från Dermina, France) som kyler ner kroppen när det har blivit allt för varmt. 
 
Ögon: En ögonkräm från Benefit. 
 
Har klarat mig bra utan alla tusentals produkter jag har hemma på grund av den höga luftfuktigheten här. Jag tror att Sveriges torra luft inte är speciellt bra för hyn. Jag ser också att de flesta kineser inte har så mycket rynkor vilket säkert beror på klimatet. Här är man alltid återfuktad utan att ta till en enda kräm:)
 

Here you see the beauty products I've used in Hong Kong. My skin has been fine even though it has been so-so with the diet but I thinks it its because its so humid here. 

Body: Used: body butter and body oil from the Body Shop, and an Indian body wash that smells wonderfully spicy and good. Also used a shower cream from Aesop. 

The Face: Face Lotion from Clinique and a scrubb from Zo Skin Health.

Hair: Oil from Matrix

Other: The large white spray bottle is just water and oxygen (From Dermina, France), which cools the body down. 

Eye: An eye cream of Benefit.

Actually I have been fine without all thousands of products I have at home:)

Kommentera här: