sista veckan

Nu är det sista veckan i Hong Kong. Kan fortfarande inte fatta att drygt fem månader av det här äventyret är över. Det har kommit en otrolig värmebölja med 32 grader varmt varje dag vilket försvårar mina studier (har fortfarande ett arbete kvar), men tänkte sitta inatt när det är svalare. Från och med imorgon är jag fri!! Då skall vi säga hejdå till finskorna Karoliina och Charlotta (som jag var i Filippinerna med) som åker till Shanghai och så blir det salsa på onsdag. På fredag skall jag äntligen få gå på kinesisk opera och på söndag blir det hej då-middag med de studenter som är kvar på campus. Nu skall jag iaf ta en paus från studierna ett par timmar och gå och lyssna på piano i konserthuset med israeliten David Greilsammer. Skall bli spännande!
 
Now it's my last week in Hong Kong. Still I can not believe that five months of this adventure is over. It has been a heat wave so it's 32 degrees every day which complicates my studies (still work with an essay). From tomorrow I am free! We will have a goodbye dinner for my Finnish friends Karoliina and Charlotta because they will travel to Shanghai on wednesday. On Friday I will go to the Chinese opera and on Sunday I have my own be bye-dinner with the students who are left here. Now I will take a break from the dorm a couple of hours and go and listen to a pianoconcert in the concert hall with the famous Israelite David Greilsammer. Exciting!

Kommentera här: