nytt till huden

Har som ni vet, ett stort hudintresse efter att ha haft 10-15 år med acne (Här kan ni läsa mer om mina tidigare hudproblem). Olika produkter har avlöst varandra genom åren. Hittills är mina hudvårdsfavoriter Zo skin health som är skapade av syrianen Dr Zein Obagi i USA, men nu skall jag prova en ny serie från japanska Shiseido. Förutom bra hudvårdsprodukter är jag noga med att inte äta för mycket socker och att varje dag få i mig olivolja och bär, samt att gå på syra-behandlingar hos hudterapeut tre gånger per år (vår, sommar, vinter). Gjorde en behandling för två veckor sen - effekten är slående. Huden får lyster, porerna blir mindre och cirkulationen sätts igång. Denna behandling är också bra för cellförnyelsen. Så mina tips för fin hy: Regelbundna behandlingar anpassade efter din hy, ät kost med mycket antioxidanter och hitta en hudvårdsserie som funkar för dig. 
 
As you know, I have a big interests in my skin, after having acne 10-15 years. Have been having different products every year, but so far, my favorite skin products is from Zo Skin Health that are created by the Syrian Dr. Zein Obagi in US. Now I will try a new series from the Japanese brand Shiseido. In addition to good skin care products, I don`t eat much sugar and everyday I eat olive oil and berries. I also goes to acid treatments by skin therapist three times a year (spring, summer, winter). Did a treatment two weeks ago - the effect is beautiful. The skin glows and the circulation and cell renewal in the skin starts, the pores become smaller and the skin is more smooth. So my tip for beautiful skin: Regular treatments that is adapted to your skin, eat a diet that has lots of antioxidants and find products that works for you.

Kommentera här: