speed up life

Just nu tuffar livet på i en rasande fart. Jobb, studier, utställningar, möten, trips och annat gör att livet swishar förbi på ett vansinnigt sätt.  Timmarna i Stockholm är färre. Mer skall produceras på kortare tid. Sover två timmar mindre varje natt. Ögonen är mer uppspärrade och hjärtat slår lite fortare. Benen går snabbare och när jag talar är det mer i ett snabbt crescendo. Känner mig lite jagad. Men är ändå gladare än jag varit förr i perioder. Stämningsläget är liksom uppskruvat. Jag gillar när det händer saker och det gör det sannerligen nu. Bilden är från Hong Kong i Mars:)
 
Right now life is on speed. Job, studies, exhibitions, meetings, trips and other things makes life swish fast and furious. The hours in Stockholm are fewer. More must be produced in less time. Sleeps two hours less each night. The eyes are more wide-open and the heart beats faster. When I walk, I go faster and when I speak, it is more of a fast crescendo. Feeling a bit hunted. But are still happier than I have been in earlier periods. I like when things happen as it does right now. Photo from Hong Kong in March:)
1 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Mitt liv går också på högvarv just nu, det är roligt för det mesta! :)

Kommentera här: