fredagsfin

Här kommer lite mer stylade foton från förra veckan då jag skulle på galej. Är ju hos päronen på landet i ett par dar så det lär bli lugnt, och därför ger jag er lite fredagsfeeling från förr helt enkelt:) Den här bilden är tagen när jag just hällt upp ett glas rosè och lyssnar på deep house (klicka här för att lyssna). Älskar den känslan, riktig city sense:) och så här ser mina "Gå ut"-rutiner ut: 
 
Dusch: Skrubbar kroppen och använder en underbart god doftolja från Bath & Body works (vanilj)
 
Kropp: Efteråt så smörjer jag in kroppen med en skimrande lotion (speciellt snyggt om man har lite solbränna kvar) och sen en splash av Lanvin eller Gucci. Fransk eller italiensk parfym är mina 
 
Ansikte: Brukar först och främst köra massor av fukt för att sminket sitter bättre då. Sen en primer och ibland tar jag lite skimmerolja i den. Efter det eyeliner, highlighter, mineralpuder, solpuder och rouge. Sist men inte minst läppenna och lipgloss. Såklart ser det lite olika ut från gång till gång. Jag har också lite specialare som porförminskare och Clear Eyes för vita ögonvitor och en stark tandblekning som gör tänderna tre nyanser vitare för kvällen bara. Vet inte hur pass hälsosamt det är dock..
 
Naglar: Alltid lackade när jag skall ut. Den här gången hade jag ett mörklila shellac på tipparna. 
 
Hår: Ofta fönat men den här gången körde jag slickad hästsvans. 
 
Outfit: Stickad klänning från danska märket Bruuns Bazaar, halsband från Svenska Smycken och klocka från Atom Milano. 
 
- Shin Shin -
 

Here are some more stylish photos from last week before I went out. This picture was taken when I poured a glass of rosé and listened to deep house (click here to listen). Love the feeling, it`s a real city feeling :) and this is my "Going out" routines: 

Shower: I scrub my body and use a wonderfully delicious fragrance oil from Bath & Body Works (vanilla)

Body: Afterwards, I take a shimmering lotion (especially nice if you have some suntan left) and then a splash of my favorite perfume from Lanvin.

Face: Usually I first take lots of moisturizer and then a primer. Then a highlighter, mineral powder, bronzer and blush. Last but not least, lip liner, and lip gloss. Of course the routine looks a bit different from time to time. I also have some specials lika a pore minimizer and Clear Eyes for whites eyes and a strong teeth whitening to make teeth three shades whiter in the evening only. 

Nails: Always colors on when I go out. This time I had a purple shellac. 

Hair: Often blow-dried, but this time I had a ponytail.

Outfit: Knitted dress from Bruuns Bazaar, necklace from Svenska Smycken & Watch from Atom Milan.

- Shin Shin -

1 Sarah:

skriven

De va kul o läsa :)

Kommentera här: