helt slut

Är helt slut efter denna dag! Även om jag bodde här en kort tid 2011 så känns allting nytt på något sätt. Då bodde jag på Lidingö. Nu på en helt annan sida av stan, inte långt från Slussen. Nya bussar, turer, rutter, stigar, vägar, vyer..Första dan i skolan var det också utmanande. Master är på en så hög nivå. Nästan forskning känns det som. Det pratas bara engelska och det kommer vara otroligt mycket självstudier. Nytt hem, nya rutiner, nytt program, nya människor, nya vanor..det tar på krafterna. Idag har jag haft hjärtklappning hela dagen och spungit som en jojo mellan olika saker. Höjdpunkten var att träffa Erik och Carl på Löfbergs Cafè. Lägsta nivån nådde jag på vårdcentralen där sjuksköterskan fick spola mina öron eftersom jag haft öronbesvär i nästan ett halvår. Tack och lov känns örat bättre nu. Hoppas att morgondagen blir lugnare<3
 
Today I`m exhausted! Although I lived here for a short time in 2011, everything feels new again. Back then I lived on Lidingö. Now I live on the other side of town, not far from Slussen. New buses, trips, routes, paths, roads, views..First day at school was also challenging. Master is really on a high level. It`s only in English and it will be lots of self studies. New home, new routines, new program, new people, new habits..it`s challenging. The highlight of the day was to meet Erik and Carl at Löfbergs Cafe. The lowest I reached was when I had to go to the health center where the nurse washed my ears because I had ear trouble in nearly six months. Thank god my ear is fine again. I hope tomorrow will be more calm <3

Kommentera här: